Ce înseamnă să fii Game Developer? Află direct de la un profesionist din domeniu!
În interviul de astăzi avem privilegiul de a discuta cu un expert în domeniu – un game developer pasionat care ne va dezvălui secretele din spatele creării jocurilor video ce va împărtăși cu noi câteva aspecte esențiale despre această industrie fascinantă. Persoana cu care am stat de vorbă lucrează în domeniul game development de câțiva ani și are o experiență în mai multe proiecte precum jocurile Nerf Legends ori Open Contry.
Aici am povestit mai pe larg despre ce găsim în industria Game Development, iar astăzi ne-am propus să vă introducem în această lume și din perspectiva unui profesionist în domeniu.
Haideți să îl descoperim împreună!
Bună, spune-ne câteva lucruri despre tine.
“Bună, numele meu este Silviu Ivașcu. Am terminat Facultatea de Electronică, Comunicații și Calculatoare în Pitesti, specializarea Calculatoare. Mi-a placut mult programarea în facultate și am continuat cu masterul de Grafică, Multimedia și Realitate Virtuală la Universitatea Politehnica din București, iar de curând am terminat doctoratul în același domeniu.
Pe lângă activitatea de cercetare, în cadrul doctoratului am lucrat și la două jocuri pentru nevăzători.”
De când ești în industria de Game Development si ce înseamnă să fii Game Developer?
“În industria de game development am intrat treptat, nu pot spune că am început dintr-un anumit moment să lucrez în game development.
Lucram ca web developer la IBM și am avut o oportunitate să lucrez ca programator. Atunci am decis să renunț la postul meu de web developer pentru a lucra ca asistent de cercetare la UPB în cadrul proiectului Sound of Vision. Aici am lucrat, împreună cu colegii de echipă, la un mediu virtual de antrenament pentru dispozitivul Sound of Vision dezvoltat cu Unity (am folosit C# ca limbaj de programare).
Aceste medii virtuale sunt foarte asemănătoare cu jocurile și ajută utilizatorii dispozitivului să testeze dispozitivul în lumea virtuală. În acest punct nu pot spune că lucram în industria jocurilor video dar făceam jocuri serioase cu care se antrenau utilizatori ai dispozitivului Sound of Vision.
După ce proiectul Sound of Vision s-a finalizat, am revenit în Pitești, mi-am pornit propria firmă și am lucrat cu alți colaboratori la două jocuri dezvoltate în Unreal Engine. Pot spune că în acest punct chiar lucram în industria jocurilor video ca game developer.
Jocurile sunt Open Country (https://opencountrygame.com/) și Nerf Legends (https://nerflegends.com/).
Pentru aceste proiecte m-am ocupat de implementat sunetele și muzica. Asta include comportamentul melodiilor în funcție de modul în care jucătorul joacă și în funcție de acțiunile pe care acesta le face în joc (treceri între combat music și ambient music) și gestionarea liniilor de dialog ale personajelor (spre exemplu, dacă un personaj vorbește, toate celelalte sunete trebuie date mai încet).
Însă, pot spune chiar că începutul a fost în momentul în care am modat primul joc (CS 1.6) în clasa a VII-a. Atunci am modelat 3D câțiva prieteni cu care ieșeam pe afara și am modificat CS 1.6 să jucăm cu fețele noastre în joc.”
Ce sfaturi ai pentru un elev care învață programare pe calculator și cea mai mare dorință a lui este ca în următorii ani să își dezvolte o carieră ca și Game Developer?
“Cel mai important sfat este să învețe cât de mult pot din materiile tehnice.
Foarte mult ajută fizica. Capitolul de mecanică stă la baza oricărui calcul în jocurile video. În liceu se fac calcule în 2D care sunt identice cu calculele folosite pentru Angry Birds, de exemplu. Dacă trecem la calcule de mecanică în 3D putem asocia cu calculele din orice joc 3D cum ar fi Fortnite.
O altă materie importantă este desigur matematica. Calculul vectorial este un alt capitol care stă la baza jocurilor video. De exemplu, vectorii de poziție care se învață în liceu se folosesc și pentru a calcula pozițiile jucătorilor în joc. Pentru a calcula distanțe între jucători se folosesc calcule vectoriale. Un alt exemplu foarte bun este funcția sinus care ia valori între -1 și 1.
Alt exemplu mai complex: Presupunem că în joc avem o lumină pe care vrem să o facem să „licăre”. Intensitatea luminii ia valori între 0 și 1. (0 – stinsă, 1 – aprinsă). Ca să o facem să licăre trebuie să avem valori între 0 și 1, sinusul ia valori între -1 și 1 deci dacă la funcția sinus adăugăm 1 va lua valori între 0 și 2. Dacă totalul îl împărțim la 2, avem valori între 0 și 1, exact ce avem nevoie să facem lumina din joc să se aprindă și să se stingă.
Un alt lucru la îndemâna tuturor este modatul de jocuri. Cu asta am început eu și cred ca poate începe oricine cu asta.”
Spune-ne câte ceva și despre proiectele la care ai lucrat.
“În cadrul dezvoltării jocului Nerf Legends, am fost responsabil de crearea unei experiențe audio captivante. În Unreal Engine am creat un sistem de muzica dinamică în C++ ce se adaptează în funcție de situațiile și evenimentele din joc, precum numărul de inamici și nivelul de viață al jucătorului.
De asemenea, am realizat sound design-ul pentru arme, combinând sunete generate de oscilatoare și înregistrări proprii pentru a obține sunetele finale care au ajuns în producție.
Am aplicat tehnici de spațializare pentru a simula spațiul în care se produc sunetele, asigurându-mă că sunetele se aud în mod corespunzător în funcție de încăperea în care se află jucătorul și de obstacolele care pot apărea între sunet și jucător. De asemenea, am prelucrat și gestionat înregistrările vocale ale replicilor personajelor, asigurându-mă că dialogurile și replicile se încadrează în contextul jocului. În plus, am realizat înregistrări foley și sound design pentru filmulețe, sincronizând efectele sonore cu imaginea.”
OPEN COUNTRY
“În timpul colaborării pentru jocul Open Country, am adus contribuții semnificative în domeniul sunetului. Am fost responsabil de crearea sunetelor ambientale cum ar fi sunetele fenomenelor meteorologice, sunetele de animale, sunete de arme și sunetele din meniuri. Folosind înregistrări foley proprii și sunete generate, am creat sunete realiste pentru diversele interacțiuni ale jucătorului cu mediul de joc, cum ar fi pașii pe diferite suprafețe și interacțiunile cu sistemul de construire al jocului sau sunete din meniuri. Am aplicat tehnici de spațializare pentru a adăuga o dimensiune auditivă imersivă jocului.”
- The Sand Pearl – Qatar 2022
- Propiecție Iași World Esports Championship 2023
- Proiecție Flying Memories 2023
- Proiecție Little China 2023
- Proiecție stand ecrane multiple prezentare Zain Leap (Untold Dubai) 2024″
În încheiere dorim să le transmitem copiilor pasionați de jocuri video (viitorilor game developeri) și părinților acestora faptul că este important să înțeleagă că industria game development-ului oferă oportunități fascinante pentru cei care își doresc să-și urmeze pasiunea pentru artă, tehnologie și storytelling. Fie că îți dorești să fii programator, artist grafic, compozitor de muzică sau sunetist, există loc pentru tine în această industrie vibrată și dinamică.
Deci, indiferent de vârstă sau de abilitățile tale, nu uitați să vă urmați visurile și să explorați această lume fascinantă a game development-ului. Iar pe cei care vor să înceapă chiar de astăzi, se pot înscrie aici la cursurile de programare sau de robotică pentru copii.
Explorăm Lumile Virtuale: Ce înseamnă să fii Game Developer?
Un game developer este un profesionist din domeniul dezvoltării de jocuri video. Principalele lui responsabilități sunt de creare și programare a elementelor care alcătuiesc un joc.
Contact
Aveți un mesaj pentru noi?
Link-uri utile:
- Servicii
- Întrebări frecvente
- Înscriere
- Curs Demo
Contactează-ne:
Telefon:
0737 598 748
0726 662 289